Uklízíme sklad! Ušetřete nyní až do výše 40% na vybrané produkty!

Kategorie
 
 
 
 
 

Reklamační řád

Reklamační řád

Reklamační řád

DTF GROUP s. r. o. (aktualizováno 01.09.2021)

           I.          Všeobecná ustanovení

  1. Reklamační řád je neodílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek [A1] (dále jen „VOP“) společnosti DTF GROUP s. r. o., Krátka 3078/3 934 01 Levice, IČO 53131576, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 51502/N, (dále jen „Prodávejíci").
  2. Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout Prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o dobu, ve které kupující neposkytl požadovanou součinnost.
  3. Uzavřením kupní smlouvy kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem. Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP. Není-li definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají platné a účinné právní předpisy
  4. Převzetím zboží u podnikatelů je okamžik jeho předání prodávajícím kupujícímu resp. prvnímu přepravci. V případě, je-li kupujícím spotřebitel, je okamžikem převzetí zboží spotřebitelem od prodávajícího resp. převzetí od dopravce

          II.          Délka záruky

  1. Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura) se zákonem uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (zejména název zboží, cena, množství)
  2. Na výslovnou žádost kupujícího prodávající poskytne záruku písemnou formou (záruční list). Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává prodávající místo záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.

Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění

  1. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
  2. Záruční doba je:
  • 24 měsíců. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena lhůta k použití, neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty.
  • na použité zboží 12 měsíců (zboží označené jako použité)
  1. Když je kupujícím spotřebitel, v rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí zákonem č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník a zákonem č.j. č. 250/2007 Z. z, o ochraně spotřebitele, oba zákony v platném a účinném znění, s přihlédnutím ke upřesněním v tomto Reklamačním řádu.
  2. Na kupujícího podnikatele se vztahují všeobecná ustanovení upravující odpovědnost za vady dle Občanského, příp. ustanovení upravující odpovědnost za vady a záruku za jakost dle Obchodního zákoníku.

        III.          Záruční podmínky

Kontrola zboží při převzetí:

  1. Kupující, který není spotřebitelem je povinen, a kupujícímu, který je spotřebitelem, je doporučeno, aby bezprostředně při dodání překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost zásilky, poškození zásilky) podle přiloženého přepravního listu.

Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem nebo poštou prodávajícímu.

V případě převzetí zásilky je kupující povinen neprodleně oznámit zjevné vady (množstevní a sortimentní rozdíl, znehodnocení zboží) e-mailem na adresu: info@datof.sk Dodatečnou pozdější reklamaci zjevných vad - neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky - bude možné uznat jenom když kupujíci proukaže , že reklamované vady mělo zboží již v době jeho převzetí.

 

Uplatnění reklamace:

  1. Místem pro uplatnění reklamace je DTF GROUP. r. o., Krátká 3078/3 934 01 Levice, Slovenská republika, nebo e-mailem na adresu info@datof.sk.

Kupující může vadné zboží k reklamaci zaslat přepravní službou na adresu provozu prodávajícího. Reklamované zboží by mělo být důkladně zajištěno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, balík by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), doporučujeme přiložit kopii nákupního dokladu, podrobný popis vady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (hlavně zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Tento postup je doporučen i kupujícímu spotřebiteli, pokud neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti jinak. Také doporučujeme zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (výměna, dobropis).Spotřebitel má na základě zákona č. 1/2003. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů podle ustanovení § 7 a následujících právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží, pokud si prodávající splnil informační povinnosti podle tohoto zákona, pro ostatní případy se uplatňuje ods. 2 nebo 3 Zákona. Pokud předmětem kupní smlouvy je dodání zboží, spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy i před dodáním zboží.

  1. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění reklamace, a to emailem bezprostředně po přijetí reklamace. Kupující, který není spotřebitelem, doloží platnost záruky předložením nákupního dokladu, pokud bylo v minulosti zboží reklamováno, také doloží doklad o reklamaci. Na dodacím dokladu (nákupní nebo reklamační doklad) musí být stejné sériové číslo, jako na reklamovaném výrobku (pokud výrobek sériové číslo má). Tento postup je doporučen i kupujícímu, který je spotřebitelem, pokud neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti jinak.
  2. Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého doručeného příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena snížená o cenu nedodaného příslušenství.
  3. Platba je možná v EUR a Kč. Daňový doklad prodávající zasílá kupujícímu spolu se zbožím. Prodávající je plátce DPH.

       IV.          Výluky

  1. Záruka se nevztahuje na vady a poškození vzniklé:
  • nedodržením návodu na skladování, údržbu;
  • mechanickým poškozením zboží, nebo obalu v případě potravinového zboží;
    • vady vznikly nesprávným skladováním nebo používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které jsou přímo prodejcem nebo výrobcem určeny,
  • zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí,
    • Kupující způsobil vadu zboží sám, nebo vadu způsobila třetí osoba,
    • Kupující před převzetím zboží o vadě věděl, resp. byl na vadu výslovně upozorněn a byla-li pro vadu poskytnuta sleva z kupní ceny zboží,
    • zboží je reklamováno po uplynutí záruční doby nebo jiné lhůty, v jejímž rámci si má zboží uchovat své specifické vlastnosti,
    • vady vzniknou po uplynutí doby životnosti zboží

         V.          Způsob vyřízení reklamace

Spotřebitel:

  1. Při uplatnění zákonné záruky jde-li o vadu odstranitelnou, má spotřebitel právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součástky, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy,
  2. Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty se má za to, že chyba na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Tato lhůta není závazná ke kupujícímu, který je podnikatel a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.
  3. Pokud si spotřebitel uplatnil reklamaci během prvních 12 měsíců od koupě, prodávající ji může zamítnout pouze na základě odborného posouzení. Prodávající poskytne spotřebiteli kopii odborného posouzení do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud prodávající zamítne reklamaci po 12 měsících od koupě, je povinen na dokladu o vyřízení uvést, komu může kupující zaslat výrobek k odbornému posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může si reklamaci uplatnit znovu. Veškeré účelně vynaložené náklady spojené s odborným posouzením nese prodávající, který je povinen jejich spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatněné reklamace. Znovu uplatněná reklamace nemůže být prodejcem zamítnuta.  
  4. Pokud byla reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace.
  5. Prodávající vydá kupujícímu spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem bezprostředně od přijetí reklamace (v případě osobního uplatnění je předán ihned); dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
  6. Kupující má právo na úhradu nezbytných nákladů (zejména poštovného, ​​které uhradil při odesílání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady (doporučujeme požádat nejpozději do 30 dnů po vyřízení reklamace – zákonná lhůta tím není dotčena) a byly vynaloženy skutečně a účelně. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.

Podnikatel:

  1. Je-li kupujícím podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů od uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail.
  2. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, bude zboží opraveno. Pokud není oprava možná a povaha vady nebrání obvyklému užívání, může se prodávající s kupujícím dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě slevy nelze později tuto chybu reklamovat.
  3. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, je prodávající oprávněn vadné zboží vyměnit za zboží se stejnými nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vystaví dobropis. Záruční doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže užívat zboží pro jeho vady, za které odpovídá prodávající.
  4. V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží kupujícím do 15 dnů od vyřízení reklamace je prodávající oprávněn účtovat při výdeji reklamace náklady na uskladnění.
  5. Nevyzvedne-li si kupující věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen ji vyzvednout, má prodávající právo věc prodat. O smýšleném prodeji bude prodávající kupujícího informovat a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k vyzvednutí věci. Dojde-li k prodeji nevyzvednuté věci, vyplatí prodávající kupujícímu výtěžek z prodeje po odečtení ceny opravy nebo úpravy, poplatek za uskladnění a nákladů prodeje. Právo na výtěžek z prodeje musí kupující uplatnit u prodávajícího.

       VI.          Závěrečná ustanovení

  1. Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS nebo e-mailem, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace prodávající vydá písemný doklad o vyřízení reklamace. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
  2. Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zvláště zda balení obsahuje vše, co má obsahovat. K pozdějším námitkám nebude přihlédnuto. Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z chybného plnění.
  3. Je-li předmětem koupě spotřební materiál nebo je-li tento materiál součástí zakoupeného zboží, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena časově, v době zboží nebo počtem použití či jinak obdobně specifikována. U zboží může být uvedena více než jedna z těchto životností. K úspěšnému uplatnění reklamace je nutno dodržet všechny uvedené podmínky.
  4. Právo kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující však musí přihlédnout k výše uvedeným skutečnostem, neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým používáním věci a nelze ji tak zaměnit s životností výrobku. Životnost zboží představuje náchylnost k opotřebení způsobenou obvyklým používáním. Pokud zboží používáte (ne vlastníte) déle než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniklá vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu.

 


 [A1]Odkaz na VOP

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verze